۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۳

وزیر نیرو در همدان اعلام کرد؛

افتتاح فاز اول پروژه انتقال آب به همدان طی دو تا سه هفته آینده

افتتاح فاز اول پروژه انتقال آب به همدان طی دو تا سه هفته آینده

همدان- وزیر نیرو گفت: براساس گزارش مهندسان و متخصصان پروژه شاهد افتتاح فاز یک پروژه آبرسانی به همدان از تالوار طی دو تا سه هفته آینده خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان در پی قطعی‌های مکرر آب در شهر همدان، شنبه در بازدید از پروژه آبرسانی به همدان از سد تالوار بیان کرد: پروژه انتقال آب همدان، یک ابر پروژه است که عملیات اجرایی آن از ۱۷ سال پیش شروع شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه فراز و نشیبهای زیادی داشته است، گفت: این پروژه با توجه به وضعیت تأمین آب همدان و خشکسالی‌های ممتدی که پیش رو داشتیم، تصمیم بر این شد که این پروژه جز پروژه‌های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد و هرچه سریع‌تر اقدام به تکمیل آن شود.

وزیر نیرو با تصریح بر اینکه سال گذشته زمانی که تصمیم بر تسریع اجرای این پروژه بود، بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی این پروژه باقی مانده بود، گفت: در حال حاضر با پیشرفت‌هایی که این پروژه در ماه‌های اخیر داشته و با بسیج همه امکانات کشور، اعتبارات لازم تأمین شد تا بتوان در اسرع وقت این پروژه را راه اندازی کرد.

محرابیان در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه بر اساس گزارش مهندسان و متخصصان پروژه شاهد افتتاح فاز یک این پروژه طی دو تا سه هفته آینده خواهیم بود، افزود: با افتتاح این پروژه، آب همدان به طور کامل تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون، بخشی از آب همدان از محل سد اکباتان تأمین می‌شود؛ اضافه کرد: به علت کاهش بارش‌ها وضعیت سد نگران کننده و دبی خروجی خیلی کم است.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر، بخشی از آب مورد نیاز شرب شهر همدان از محل چاه‌ها در حال تأمین است، گفت: امیدواریم با همکاری نمایندگان و استاندار بتوانیم آب این چاه‌ها را افزایش دهیم تا بتوان آب مورد نیاز را تا زمان افتتاح پروژه تأمین و به زودی شاهد افتتاح این ابر پروژه برای خدمت رسانی به مردم شهر همدان و شهرهای مسیر و البته تعداد بسیاری از روستاهای مسیر این پروژه باشیم.

وزیر نیرو با تصریح بر اینکه در حال حاضر نیمی از خروجی آب سد اکباتان را از دست داده‌ایم، اظهار کرد: با افتتاح فاز یک این پروژه، آب مطمئن و پایدار را به کمک دیگر منابع به همدان می‌آوریم و مشکل موجود مرتفع می‌شود و در ماه‌های آینده شاهد افتتاح فازهای بعدی و تکمیل ظرفیت طرح خواهیم بود.

محرابیان تصریح کرد: با افتتاح و تکمیل ظرفیت پروژه مسئله آب همدان برای همیشه مرتفع شده و در طول سنوات آینده نیز مردم آبی مطمئن و پایدار استفاده خواهند کرد.

کد خبر 5567949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha